בתי ספר יסודיים > בית ספר בן גוריון : Skip Navigation Linksדבר המנהלת

דעת מתוך כפיה, אין לה קיום בנשמה".

-אפלטון-

בית הספר דוגל בחינוך לדרך ארץ ומעורבות חברתית פעילה של כל קהיליית בית הספר.

בית הספר שואף למצוינות תוך התחשבות בשונות ומימוש עצמי של כל פרט.

בית הספר מכין את התלמידים לאתגרי המאה ה-21 תוך שיפור היכולות המדעיות והטכנולוגיות

בסביבה עתירת ידע ושילובן תוך שימוש מושכל בלמידה ובחיי היום יום.

 

בית הספר

 בית הספר מונה כ- 230 תלמידים, המחולקים על פי שכבות גיל ל 8 כיתות תקניות, כולל כיתה אחת של חינוך מיוחד.

בית הספר מקפיד על שמירת אוירה חיובית ונעימה בקרב כל באי בית הספר מתוך

האמונה כי "דרך ארץ קדמה לתורה". בית הספר מאופיין ביחס חיובי של התלמידים לצוות

ההוראה, ומחויב לאווירת פתיחות ודיאלוג בית התלמידים למורים, התלמידים למנהלת, המורים

למנהלת ובין ההורים לכל צוות ההוראה והצוות הכולל של ביתר הספר.

אנו רואים בשותפות ובהליכה המלוכדת נדבך חשוב בחינוך התלמידים ומאמינים שבית הספר

הוא לפני הכול בית.  

בית הספר שם דגש גדול במעורבות חברתית , כאשר כל שכבת גיל בבית ספר מאמצת אוכלוסייה אחרת ונמצאת עמה בקשרים שוטפים כך למשל: תלמידי ו' נמצאים בקשר רציף עם תלמידים מבית ספר לחינוך מיוחד, תלמידי ה' נמצאים בקשר עם בית ספר דתי, תלמידי ד' נמצאים בקשר עם בית ספר בעל אוכלוסייה אתיופית. כיתה ג' מאמצת בית אבות והכיתות הצעירות מאמצות את הגנים באזור.

בית הספר כמקדם טכנולוגיה עכשווית בזיקה למקצועות הלימוד-

בית ספר נבחר להיות בית ספר במחקר המבוקר של משרד החינוך , בתחום התקשוב והתאמת מערכת החינוך למאה ה21. בבית ספר 72 עמדות מחשב ניידות לשימוש התלמידים, בעיקר בכיתות הגבוהות.

בכל הכיתות יש עמדות מחשב, כאשר כל מורה קיבל מחשב נייד והשימוש הטכנולוגי ייעשה נרחב

יותר ויותר בבית הספר. כל המורים מקבלים הדרכה שוטפת בתחום הטכנולוגי כמו גם בתחומי ליבה

אחרים. יתרחב השימוש באמצעים טכנולוגים והעשייה באמצעות השימוש בכלי תקשוב המגוונים.

 

חינוך סביבתי ומדעים:

בית הספר שוכן בסביבה ירוקה ולפיכך שכבות א-ד יוצאות לפחות פעם בשבוע אל הסביבה הקרובה, לחקור עליה וללמוד אותה מתוך התנסות וחוויה. בבית הספר שני מורים למדעים, אשר מנחילים לתלמידים את התחום באופן יצירתי ומעניין תוך שימוש במעבדה ובאמצעי תקשוב שונים

הישגי הלומדים בתחום זה הינם בעשירון העליון.

חינוך לשוני:

 

אנו מקפידים מאוד על קריאת ספרים בכל בוקר ועל עבודה סביב ספרים וסופרים כל העת.  אנו

משתדלים לגרום לילדים לאהוב את הספר – ומנסים להדביק אותם באהבת הקריאה באמצעים שונים.

 כך למשל, הילדים הבוגרים חונכים את הצעירים בספרייה סביב ספר, הילדים קוראים באופן חופשי ומכינים דגמי משחק בעקבות קריאה; הילדים שותפים למצעד הספרים ועוד.

הישגי התלמידים בתחום זה הינם בעשירון העליון.

מתמטיקה:

בית הספר מאופיין בצוות הוראה גדול שהתחום העיקרי בהכשרתו הוא מתמטיקה; בית הספר עובד עם מכללת גורדון ומקבל כל שנה סטודנטים בשנתם השלישית ומכשיר אותם באמצעות עבודה מעשית להוראה.  בכל שנה , אני מצליחה לאתר מתוך קבוצה זו מורה אחד או שניים שיצטרפו לבית הספר. באמצעות השילוב הזה, התלמידים מקבלים העשרה שוטפת במתמטיקה ובית הספר מתעדכן בדרכי הוראה חדשניות ובאמצעים מגוונים.

הישגי הלומדים בתחום זה הינו בעשירון העליון.          

אמירים:

בית ספר מקפיד ללמד את התלמידים המוכשרים במגוון קורסים : בין הקורסים שנלמדים:

מחשבים, משפטים, מסע באנגלית ועוד.

 

® כל הזכויות שמורות לפורטל חיפה.נט - פותח במק"מ חיפה.
site stats